Czy potrzebujemy pracowników do obsługi sklepu internetowego?

Wiele osób decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego, ponieważ nie wymaga on od nich dużych nakładów pieniężnych, a do tego mogą pracować kiedy tylko zechcą. Czasami jednak nasz sklep nabiera takich rozmiarów, że musimy zatrudnić kogoś do pomocy albo po prostu jest to dla nas na tyle opłacalne, że możemy sobie na niego pozwolić i tym samym unikać pracy przy naszym własnym biznesie.

Sklep online a pracownicy

Kwestia pracowników przy obsłudze sklepu internetowego jest bardzo szeroka. Tak naprawdę jeśli to nasza jedyna działalność i my sami na niej zarabiamy, to nie powinniśmy ich potrzebować. Istotne argumenty potwierdzające tę tezę przedstawił również portal www.racjonalny.pl. Chodzi tu przede wszystkim o możliwość utrzymania się z naszych możliwości. Jeśli jesteśmy raczej małym biznesem, to nie będziemy mieć od razu tłumu ludzi, zwłaszcza że konkurencja w świecie internetowym jest niesamowicie wysoka. Zatrudnienie pracownika tylko po to, żeby mieć pracownika w przypadku sklepu internetowego, bardzo często nie ma sensu i narażona na niepotrzebne koszty, których łatwo można uniknąć.

A może jednak są potrzebni?

Inaczej sprawa ma się w przypadku sklepu internetowego, który faktycznie jest bardzo dobrze prosperujący i przynosi duże obroty. Czasami pracownik jest nam potrzebny, chociażby po to, żeby odpowiadać na coraz częściej pojawiające się pytania od potencjalnych klientów. Kiedy musimy zająć się wysyłkami, pakowaniem, kompletowaniem, ale także wprowadzaniem nowości do naszego sklepu i pilnowaniem, żeby strona działała, odpisywanie na masę maili może okazać się dla nas zbyt czasochłonne i pracochłonne. W takim wypadku pracownik może nam się przydać i znacznie odciążyć nas od naszych obowiązków.

Odpisywanie na maile nie wymaga od nas znacznego wkładu w pracownika, ponieważ spokojnie może robić to zdalnie, ze swojego mieszkania i swojego sprzętu. Sprawa ma się inaczej, kiedy musimy zatrudnić kogoś do pomocy w realizowaniu zamówień, na przykład do pakowania paczek odrysowania ich albo rozłożenia. Wtedy musimy zadbać o to, żeby pracownik miał miejsce do pracy, ale również, żeby miał jak u nas pracować. A to generuje koszty, których nie jesteśmy w stanie przeskoczyć. Kiedy decydujemy się na takiego pracownika, musimy być zdecydowani na to, że nam się on płaci.